Stormschade melden: hoe doet u dat?

Schade door storm is enorm vervelend. Gelukkig bent u in de meeste gevallen verzekerd tegen stormschade als u via Aon een zakelijke verzekering heeft afgesloten. Maar wat moet u doen bij stormschade, en op welke verzekering moet u aanspraak maken in geval van schade?

Op welke verzekering moet u aanspraak maken?

Om met de eerste vraag te starten: welke verzekering voor stormschade relevant is, hangt af van de schade die is ontstaan. Stel dat er schade is aan uw dakpannen, zonnepanelen of aan de gevel van uw bedrijfspand, dan maakt u aanspraak op de Gebouwenverzekering.

Als uw inventaris of voorraad schade door storm heeft opgelopen, maakt u aanspraak op de Inventaris- en goederenverzekering.

Heeft u stormschade aan uw auto, dan moet u bij de Zakelijke Autoverzekering zijn.

Hoe kunt u stormschade melden?

Met behulp van ons schadeformulier meldt u online schade. Hier vult u de informatie in over de schade die is ontstaan.

Is er sprake is van nood, zoals bij een overstroming? Bel dan direct naar 088 343 45 50.

Wat gebeurt er nadat u schade meldt?

U ontvangt een bevestiging per e-mail

Als u uw schade heeft gemeld, krijgt u van ons een bevestiging per e-mail. Dit betekent dat wij uw melding hebben ontvangen en zo snel mogelijk behandelen. Mogelijk vragen we om meer informatie.

U verzamelt informatie over de schade

Maak alvast zo veel mogelijk foto's van de stormschade vanuit verschillende hoeken. Doe dit voordat u begint met opruimen, dan krijgen wij een zo goed mogelijk beeld van de schade.

Bij schade aan spullen verzamelt u facturen of bonnen van de aankoop. Heeft u een offerte aangevraagd om uw gebouw of eigendommen te repareren? Pak deze er dan ook direct bij.

De schade wordt beoordeeld door Aon

Een van onze schade-experts beoordeelt de schade aan de hand van de foto's of middels een bezoek. In dat laatste geval komt een schade-expert langs om de schade beter te bekijken. Dit gebeurt bijvoorbeeld vaak bij grote schades.

Aon bemiddelt met uw verzekeraar

Wij regelen alles rondom uw schade met de verzekeraar. We leggen de schadebeoordeling van onze schade-expert aan hen voor en zorgen dat u een vergoeding krijgt als u hier recht op heeft. U hoeft zelf dus niets te regelen met uw verzekeraar.

U ontvangt de vergoeding van uw verzekeraar

U ontvangt in de meeste gevallen rechtstreeks een schadevergoeding van uw verzekeraar. Daarmee kunt u de stormschade zelf laten herstellen. Soms schakelt de expert een aannemer in die uw schade herstelt, de verzekeraar keert dan direct aan de aannemer uit. Als dit het geval is, staat dat in uw polis vermeld.

Contact

Heeft u vragen over het melden van stormschade of wilt u liever persoonlijk contact? Stuur ons een bericht of bel direct met een van onze adviseurs.

Ook interessant

Belangrijk nieuws, handige tips en interessante inzichten.

Zware machine aan het werk

Wat als een machine die belangrijk is voor uw bedrijf, plotseling uitvalt?

Voor veel bedrijven heeft dit scenario grote gevolgen. We delen 3 handige tips met u om dit te voorkomen.

Phishingmail op laptopscherm

Een phishing mail herkennen: zo doet u dat

Hoe kunt u een phishing mail herkennen? Wij zetten een aantal tips op een rij.

Scherm met foutmelding

Wat is een datalek en hoe voorkomt u het?

Om te zorgen dat uw gegevens veilig blijven, is het belangrijk om te weten wat een datalek is en wat u kunt doen om dit te voorkomen.